Komu potrzebny jest copywriter ślubny?

Na dobry początek: kim jest copywriter ślubny? To przede wszystkim pasjonat ślubów w postaci wszelakiej, specjalista tej branży w jakiejś dziedzinie. Każdy może być dobry we wszystkim, najlepszym można być w swojej niszy, nie uważasz? I taki specjalista od ślubów – dodatkowo pisze. Ale nie do szuflady, absolutnie! Copywriter ślubny opisuje to, czego inne marki ślubne w odpowiednie słowa ubrać zwyczajnie nie potrafią. Bo – przypomnę tylko – nie trzeba być świetnym we wszystkim. Ktoś te śluby pięknymi tworzy, ktoś inny je z wdziękiem opisuje.

Copywriter ślubny robi jedno i drugie.

Ja robię jedno i drugie.

Często powtarzam to klientom.

Copywriter ślubny ubiera w słowa to, co tworzy ktoś inny

Ubiera w niepowtarzalne historie ślubne biznesy, przelewa na klawiaturę pasje i wizje ludzi tworzących piękno ślubnych uroczystości. Niezależnie od tego, czy mowa o florystach z artystyczną duszą, magikach obiektywu, wedding plannerach o stalowych nerwach czy niebanalnych salach weselnych. Niezależnie od tego, jaki masz staż na rynku, jak obszerne portfolio – jako copywriter ślubny, oprawię Twoją markę w ramy profesjonalizmu otulonego emocjami. Emocje w branży ślubnej są ważne. Relacje w branży ślubnej są ważne. Pracując w branży ślubnej – doskonale to rozumiem. Pomagam ubrać w słowa to, co trudno wypowiedzieć na głos, jeszcze trudniej wystukać na klawiaturze. Najpierw się poznajemy, wspólnie ustalamy co dla Ciebie ważne. Później finalizujemy oczekiwania – w treściach skrojonych na miarę Twojej marki i Ciebie.

A teraz już konkrety i fakty.

Po pierwsze: co właściwie może stworzyć copywriter ślubny?

  1. Treści na stronę internetową. Kompleksowo, zakładka po zakładce, słowo po słowie. Co by się przyjemnie czytało, z wyszukiwarkami się polubiło i przynosiło efekty w postaci licznych odwiedzających. I tutaj ważna uwaga: dotyczy to zarówno stron internetowych istniejących, jak i tych mających powstać. Nigdy nie jest za późno by zupełnie odmienić swoją witrynę internetową.
  2. Treści do tzw. wizytówek internetowych. Mamy portale ślubne, gdzie można wykupić miejsce w katalogu. Mamy ślubne grupy wsparcia i mnóstwo innych miejsc, w których możemy w dość łatwy sposób się zareklamować. Tutaj nie wystarczy bezemocjonalne „Zapraszam do mnie!” by zwrócić uwagę akurat na siebie, pośród dziesiątek podobnych firm.
  3. Treści do social-media. I tutaj nie chodzi tylko i wyłącznie o informacje w profilu. Copywriter ślubny może tworzyć (również regularnie) posty do publikacji, z uwzględnieniem charakteru działalności, temperamentu eksperta czy wartości, którym hołduje. Oczywiście z właściwym doborem hashtagów czy emotikonów. Oczywiście, biorąc pod uwagę konkretne zdjęcia, do których będzie to dopasowane.
  4. Artykuły na blog ekspercki. O prowadzeniu bloga eksperckiego, pisałam już w swoim artykule: Czy warto prowadzić blog ślubny? Również tam nadmieniłam, że możesz posiadać ogromną wiedzę, doświadczenie ale nie umieć ubrać tego w słowa. Wtedy właśnie wkracza copywriter ślubny i przekuwa ogrom tej wiedzy – w dobre teksty. Dobre, czyli niosące wartość. Dobre, czyli stawiające markę w pozycji eksperta.
  5. Newsletter. Tak, dokładnie. Copywriter ślubny tworzy również newslettery. Wszystko jest tutaj do ustalenia szczegółowo z klientem, prawda jednak jest dość banalna: napisać można tutaj niemal każdą treść, która ma realizować określone cele.
  6. E-book. Twoja fachowa wiedza, oprawa tekstowa specjalisty. Być może chcesz swoją wiedzę i wartości, przekazywać dalej ale zwyczajnie nie czujesz się na siłach by podołać temu zadaniu. Wówczas bardzo dobrym pomysłem może okazać się zatrudnienie kogoś, kto nas w tym wesprze, ubierając w słowa to, co masz do przekazania. Efekt? Szyty na miarę twoich pomysłów.
  7. Wszystko to, czego możesz potrzebować. Ulotki, treść do folderów, artykuły gościnne, treści kursów online. Powtórzę tutaj raz jeszcze: każda tekstowa potrzeba, może zostać zrealizowana.

Po drugie: dla kogo copywriter ślubny?

Dla każdego, kto jakkolwiek działa w branży ślubnej. I tutaj tak naprawdę – wystarczy zadać sobie kilka istotnych pytań, które zdecydowanie wesprą nas w decyzji: 

  • Wydaje ci się, że czegoś brakuje twoim obecnym treściom?
  • Wydaje ci się, że nie do końca trafiasz z pomysłem na siebie?
  • Chcesz mieć więcej zróżnicowanych treści – brakuje ci jednak na nie pomysłów?
  • Chcesz zbudować zaangażowaną społeczność wokół siebie?
  • Chcesz zbudować sobie pozycję eksperta?
  • Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż z poziomu online?

Oczywiście jest ich o wiele więcej. Oczywiście to sprawa mocno indywidualna. Każdy może mieć zupełnie inne podejście, zupełnie odmienne pobudki. Być może szukasz wsparcia na starcie swojej działalności, gdy zaczynasz od zera i nie masz kompletnie nic – ani treści, ani pomysłu. A być może wręcz przeciwnie: działasz na rynku dość długo, widzisz jednak że potrzebna jest ci zmiana. Szukasz więc pomocy w stworzeniu czegoś nowego na fundamentach czegoś całkiem ugruntowanego i swojskiego. Dylematy tego typu – są zupełnie normalne i warto poszukać kogoś, kto pomoże się z nimi uporać.

 

Oferta: copywriter ślubny

Dodaj komentarz