Na dobry początek: kim jest copywriter ślubny? To przede wszystkim pasjonat ślubów w postaci wszelakiej, specjalista tej branży w jakiejś dziedzinie. Każdy może być dobry we wszystkim, najlepszym można być w swojej niszy, nie uważasz? I taki specjalista od ślubów – dodatkowo pisze. Ale nie do szuflady, absolutnie! Copywriter ślubny opisuje to, czego inne marki ślubne w odpowiednie słowa ubrać zwyczajnie nie potrafią. Bo – przypomnę tylko – nie trzeba być świetnym we wszystkim. Ktoś te śluby pięknymi tworzy, ktoś inny je z wdziękiem opisuje.
Copywriter ślubny robi jedno i drugie.
Ja robię jedno i drugie.
Często powtarzam to klientom.
Copywriter ślubny ubiera w słowa to, co tworzy ktoś inny
Ubiera w niepowtarzalne historie ślubne biznesy, przelewa na klawiaturę pasje i wizje ludzi tworzących piękno ślubnych uroczystości. Niezależnie od tego, czy mowa o florystach z artystyczną duszą, magikach obiektywu, wedding plannerach o stalowych nerwach czy niebanalnych salach weselnych. Niezależnie od tego, jaki masz staż na rynku, jak obszerne portfolio – jako copywriter ślubny, oprawię Twoją markę w ramy profesjonalizmu otulonego emocjami. Emocje w branży ślubnej są ważne. Relacje w branży ślubnej są ważne. Pracując w branży ślubnej – doskonale to rozumiem. Pomagam ubrać w słowa to, co trudno wypowiedzieć na głos, jeszcze trudniej wystukać na klawiaturze. Najpierw się poznajemy, wspólnie ustalamy co dla Ciebie ważne. Później finalizujemy oczekiwania – w treściach skrojonych na miarę Twojej marki i Ciebie.
A teraz już konkrety i fakty.
Po pierwsze: co właściwie może stworzyć copywriter ślubny?
- Treści na stronę internetową. Kompleksowo, zakładka po zakładce, słowo po słowie. Co by się przyjemnie czytało, z wyszukiwarkami się polubiło i przynosiło efekty w postaci licznych odwiedzających. I tutaj ważna uwaga: dotyczy to zarówno stron internetowych istniejących, jak i tych mających powstać. Nigdy nie jest za późno by zupełnie odmienić swoją witrynę internetową.
- Treści do tzw. wizytówek internetowych. Mamy portale ślubne, gdzie można wykupić miejsce w katalogu. Mamy ślubne grupy wsparcia i mnóstwo innych miejsc, w których możemy w dość łatwy sposób się zareklamować. Tutaj nie wystarczy bezemocjonalne „Zapraszam do mnie!” by zwrócić uwagę akurat na siebie, pośród dziesiątek podobnych firm.
- Treści do social-media. I tutaj nie chodzi tylko i wyłącznie o informacje w profilu. Copywriter ślubny może tworzyć (również regularnie) posty do publikacji, z uwzględnieniem charakteru działalności, temperamentu eksperta czy wartości, którym hołduje. Oczywiście z właściwym doborem hashtagów czy emotikonów. Oczywiście, biorąc pod uwagę konkretne zdjęcia, do których będzie to dopasowane.
- Artykuły na blog ekspercki. O prowadzeniu bloga eksperckiego, pisałam już w swoim artykule: Czy warto prowadzić blog ślubny? Również tam nadmieniłam, że możesz posiadać ogromną wiedzę, doświadczenie ale nie umieć ubrać tego w słowa. Wtedy właśnie wkracza copywriter ślubny i przekuwa ogrom tej wiedzy – w dobre teksty. Dobre, czyli niosące wartość. Dobre, czyli stawiające markę w pozycji eksperta.
- Newsletter. Tak, dokładnie. Copywriter ślubny tworzy również newslettery. Wszystko jest tutaj do ustalenia szczegółowo z klientem, prawda jednak jest dość banalna: napisać można tutaj niemal każdą treść, która ma realizować określone cele.
- E-book. Twoja fachowa wiedza, oprawa tekstowa specjalisty. Być może chcesz swoją wiedzę i wartości, przekazywać dalej ale zwyczajnie nie czujesz się na siłach by podołać temu zadaniu. Wówczas bardzo dobrym pomysłem może okazać się zatrudnienie kogoś, kto nas w tym wesprze, ubierając w słowa to, co masz do przekazania. Efekt? Szyty na miarę twoich pomysłów.
- Wszystko to, czego możesz potrzebować. Ulotki, treść do folderów, artykuły gościnne, treści kursów online. Powtórzę tutaj raz jeszcze: każda tekstowa potrzeba, może zostać zrealizowana.
Po drugie: dla kogo copywriter ślubny?
Dla każdego, kto jakkolwiek działa w branży ślubnej. I tutaj tak naprawdę – wystarczy zadać sobie kilka istotnych pytań, które zdecydowanie wesprą nas w decyzji:
- Wydaje ci się, że czegoś brakuje twoim obecnym treściom?
- Wydaje ci się, że nie do końca trafiasz z pomysłem na siebie?
- Chcesz mieć więcej zróżnicowanych treści – brakuje ci jednak na nie pomysłów?
- Chcesz zbudować zaangażowaną społeczność wokół siebie?
- Chcesz zbudować sobie pozycję eksperta?
- Chcesz zwiększyć swoją sprzedaż z poziomu online?
Oczywiście jest ich o wiele więcej. Oczywiście to sprawa mocno indywidualna. Każdy może mieć zupełnie inne podejście, zupełnie odmienne pobudki. Być może szukasz wsparcia na starcie swojej działalności, gdy zaczynasz od zera i nie masz kompletnie nic – ani treści, ani pomysłu. A być może wręcz przeciwnie: działasz na rynku dość długo, widzisz jednak że potrzebna jest ci zmiana. Szukasz więc pomocy w stworzeniu czegoś nowego na fundamentach czegoś całkiem ugruntowanego i swojskiego. Dylematy tego typu – są zupełnie normalne i warto poszukać kogoś, kto pomoże się z nimi uporać.