To musisz wiedzieć o sali weselnej, zanim podpiszesz umowę | lista kontrolna do pobrania

W temacie organizacji ślubu i wesela nie ma miejsca na błędy. Nie ma miejsca na poprawki. Nie ma miejsca na drugie podejścia. Ani na kolejne szanse. Tutaj właściwego wyboru musimy dokonać od razu. Dzisiaj skupmy się na wyborze miejsca wesela. Poniżej pytania, na które koniecznie musicie poznać odpowiedzi, jeśli macie zamiar podpisać tam umowę organizacji.

Gdzie, ile, za ile?

1. W której sali dokładnie odbędzie się przyjęcie? 2. Gdzie mogą rozstawić się muzycy? 3. Jak daleko są toalety, ile ich jest? 4. Ilu gości może pomieścić sala? 5. Jakimi stołami dysponuje obiekt: prostokątnymi czy okrągłymi? 6. Na ilu gości przypada jeden kelner? To jest akurat szalenie ważne! Miałam nieprzyjemność być na weselu, gdzie na osiemdziesięciu gości przypadały… dwie kelnerki. Puste butelki wódki na stołach, nieuzupełniany słodki stół, brak czystych naczyń na szwedzkim stole – wymieniać można bez końca. 7. Czy w sali jest klimatyzacja? 8. Jak wygląda przechowywanie alkoholu, kiedy można go przywieźć? 9. Czy pobieracie tzw. opłatę korkową? Przy temacie opłaty za wniesiony alkohol, warto zapytać o wszelkie szczegóły od razu. Zdarza się, że stawka od butelki różni się, zależnie od rodzaju alkoholu. I wówczas od butelki wódki płacimy na przykład 10 zł, a od butelki wina już 15 zł. 10. Czy woda, napoje, kawa, herbata są w cenie talerzyka? Jeśli tak – w jakiej ilości? Jeśli są limitowane – co w przypadku przekroczenia limitu?

Idźmy dalej, to najważniejszych kwestii.

11. Ile kosztuje tzw. talerzyk? I co wchodzi w skład tej opłaty? 12. Ile płacimy za dzieci? 13. Ile płacimy za usługodawców? I tutaj muszą paść konkrety. Mało tego! Wszystko MUSI zostać zapisane w umowie, którą podpiszecie. Absolutnie każdy koszt. Nie gódźcie się na stwierdzenia typu: to jeszcze dogadamy, to ustalimy później. Absolutnie nie. Wymagajcie tego, dla własnego komfortu. 14. Wpłacany jest zadatek czy zaliczka? 15. W jakiej wysokości? 16. Co w momencie rezygnacji z organizacji wesela? 17. Czy jest określona minimalna ilość gości by zorganizować tutaj imprezę? 18. Jeśli obiekt posiada pokoje – jaki jest ich koszt dla weselników?

Jedzenie, dekoracje, logistyka.

19. Co dokładnie serwowane będzie w cenie talerzyka? 20. Ile porcji na osobę poszczególnych pozycji z ustalonego menu, będzie przygotowane? 21. Co z jedzeniem, które zostaje? Jest wydawane? Kto jest odpowiedzialny za spakowanie? Czy trzeba zabrać wszystko od razu? Czy może restauracja przechowuje to, na przykład do następnego dnia? 22. W jakiej formie podawana jest kawa i herbata? Tutaj należy dopytywać zarówno o miejsce (osobny stół, candy bar, szwedzki stół), jak i o to, w czym dokładnie to będzie się znajdować. Nie zliczę, ile razy już widziałam smutną kawę wrzuconą w zwykłą miskę, z wetkniętą łyżką albo herbaty wciśnięte w koszyczek do pieczywa. Estetyka poniżej wszelkiego poziomu. Jeśli lokal nie dysponuje lepszymi pojemnikami – dostarczcie swoje! Chociażby pudełeczko na herbaty oraz puszki na kawę i cukier. Takie można nabyć za grosze chociażby w Pepco. Zostaną Wam do domu. I tyle w temacie. 23. Kiedy należy dostarczyć tort i słodki stół? Czy ciasto musi być pokrojone? Czy za serwowanie i pokrojenie tortu jest naliczana jakaś opłata? 24. Czy istnieje możliwość przygotowania menu dla osób z odmienną dietą? 25. Czy obsługa serwuje alkohol i zbiera puste butelki? 26. O której zaczyna się i kończy doba hotelowa? 27. Czy śniadania wliczone są w cenę noclegu? 

28. Do której godziny trwa wesele? 29. Czy jest możliwość przedłużenia imprezy? 30. Czy jest możliwa organizacja poprawin? Na jakich warunkach? 31. Czy w obiekcie znajduje się sejf do wyłącznej dyspozycji Pary Młodej? To jest istotne! Gdzie sejf się znajduje, w jaki sposób jest zamykany, kto ma do niego bezpośredni dostęp? 

32. Kiedy można przygotować salę? Czy dekorator/florysta może wejść dzień wcześniej? 33. Czy obsługa sali może rozłożyć winietki i dekoracje? 34. Czy sala oferuje dekoracje, np. kwiatowe? 35. Jakie obrusy  i serwety posiada sala? Jak układane są serwety? 36. Czy wniesienie swoich obrusów i/lub serwet wiążę się z samodzielnym układaniem? Czy może obsługa się tym zajmie? 37. Kiedy należy zabrać dekoracje z sali? 38. W jaki sposób ustawione będą stoły? 39. Czy lokal posiada pokrowce na krzesła? Czy są dodatkowo płatne? 40. Czy lokal posiada wazony do kwiatów, świeczniki, itd.? 41. Jak wygląda kwestia oświetlenia? 42. Jak wygląda kwestia dodatkowego zasilania w razie jakiejkolwiek nieprzewidzianej awarii? 43. Czy w obiekcie jest jakiś kącik dla dzieci? 44. Czy parking jest bezpłatny? Ile samochodów pomieści? 

To zaledwie – tak, zaledwie! – lista tych najważniejszych pytań, które muszą paść. Ale mogą Wam przychodzić do głowy niezliczone ilości innych. Co robić? Pytać! Oczekiwać odpowiedzi, wszystko umieszczać w umowie i egzekwować wywiązywanie się. Każdy, najdrobniejszy nawet detal ma być Wam znany wcześniej. Bez przykrych niespodzianek, elementu zaskoczenia, bez niedomówień.

A żeby Wam to ułatwić – przygotowałam listę pytań do druku.

Pobierz, wydrukuj i idź z nią na spotkanie w wybranym obiekcie.

Powodzenia!

SALA CHECKLISTA_POWASZEMU

 

Jeśli potrzebujecie indywidualnej konsultacji wedding plannera – piszcie śmiało!

kontakt@powaszemu.pl

Zdjęcia (jak zawsze): Lady Amarena Photography

Innych zainteresowało też:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *